Aripi pentru Viitor, Educatie, Tabere cu Suflet, WeCare

Aripi pentru Viitor

Aripi.urias“Menirea unui educator este sa ajute copilul sa stea pe propriile picioare”. De aceea am creat proiectul Aripi pentru Viitor – un proiect WeCare bazat pe dezvoltarea socio emotionala a copiilor, care isi propune sa le ofere acestora sprijinul necesar pentru a-i ajuta sa isi gaseasca echilibrul! 

Un copil poate avea un impact deosebit asupra lumii de maine. De aici si importanta rolului asumat de educator in formarea sa.
Conform Teoriei  Inteligentelor Multiple a lui Howard Gardner, exista nu mai putin de sapte tipuri de inteligenţă, diferite de abilităţile comunicative şi matematice uzuale. Se pare ca mai importanta pentru dezvoltarea copilului – viitor adult este inteligenta emotionala, definita de Howard ca un cumul intre Inteligenta Interpersonala si Inteligenta Intrapersonala.  Cel putin in Japonia, tara cu un sistemul educativ foarte inovator, se spune ca IQ-ul a fost detronat, in sensul ca se pune un accent mult mai mare pe Inteligenta Emotionala (EQ) fata de conceptul clasic de inteligenta (IQ).

Viziunea noastra in Tabere cu Suflet include o Lume mai Buna, iar pentru construirea ei actionam pe diferite planuri. Unul dintre ele este tocmai dezvoltarea emotionala a copiilor, dezvoltare care ar trebuie sa fie suficient de solida si de echilibrata pentru ca acestia sa isi poata asuma cu brio, la momentul portivit, rolul viitorului adult.

Exista mai multe unelte pe care le utilizam in acest demers, functie de varsta copilului. La cei mici (3-6 ani) spre exemplu folosim mai multe jocuri inspirate de cartile si metodele lui Jacques Salomé. Aceste jocuri ajuta copiii sa devina constienti de propriul sine, sa isi inteleagă emoţiile, sa identifice şi sa numească emoţiile proprii şi pe ale celorlalţi, sau sa isi rezolve problemele apărute in interacţiunea cu mediul sau cu ceilalţi.
Copiii mai mari (7 -12 ani) sunt responsabilizati prin implicarea in organizarea unor activitati si prin participe la luarea deciziilor legate de programul zilnic, iar in unele tabere organizam mici “sedinte de lucru” cu copiii. Acestia sunt incurajati sa isi spuna parerea si chiar se tine cont de opinia lor:) In cazul in care acest lucru nu este posibil, li se explica in cuvinte simple, pe intelesul lor. Copiii sunt tratati de la egal la egal, ca niste mici adulti, iar respectul oferit ni se intoarce inapoi.
Pentru cei mai mari, ajunsi la varsta adolescentei, exista proiectul WeWork, prin care li se ofera posibilitatea sa lucreze alaturi de noi si de voluntarii Asociatiei. Aceasta este ultima etapa a programului, “caci nimic nu poate da mai multa incredere cuiva decat sa vada ca munca sa este utila”. Si intr-adevar, din feedbackul primit de la cei care au pasit pe aceasta ultima treapta se pare ca i-a ajutat foarte mult sa se echilibreze si sa isi gaseasca drumul in viata!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s