Alpinism, Bulgaria, Ciclism, Tabere cu Suflet, Valea Lomului, Weekend Activ

Biciclete, Manastiri rupestre si Via Ferrata

TabereCuSuflet0108Dupa drumetia de la Tabla Butii, Weekendul Activ a continuat cu o noua zi minunata, in care am avut o multime de activitati! De data aceasta am fost cu bicletele in Valea Lomului, ne-am catarat pe Via Ferrata si am vizitat bisericile rupestre din Mali Lom.
“A fost cea mai tare excursie”, iar locul “este foarte interesant” ne-a spus Radu, de mai multe ori, pe parcursul zilei! Iar el are la activ o multime de Weekenduri Active🙂

Intr-adevar, a fost o zi minunata, de vara indiana, cu mult soare si multa caldura! Dupa-amiaza, in zonele cu stancarie in care batea soarele direct, calcarul se incinsese mai ceva ca vara!

Am parcurs cei 5 km pana la Manastirea Constantin si Elena, unii pe bicicleta, altii pe picioare:) In ultima parte, drumul a disparut cu totul, sub zidul format de vegetatia deasa ca o jungla, asa ca am ajuns cam in acelasi timp!

Pe drum ne-am oprit la Manastirea rupestra Nisovo mica unde ne-am echipat cu hamuri si anouri si am urcat pe Via Ferrata pana la chiliile sapate in faleza inalta. Lui Radu si lui Ted le-a placut atat de mult, incat la intoarcere au repetat exeprienta:)

Dupa ce am vizitat Manastirea Nisovo mare ne-am scos hamurile, apoi am traversat raul Lomul mic pe podul din lemn si am explorat manastirile de pe malul celalalt. Aici, in padurea racoroasa, am descoperit o zona intinsa, plina de Ghimpe (Ruscus Aculeatus), iar printre tufe am gasit cateva morminte cu niste cruci interesante, despre care unii arheologi bulgari spun ca apartin cavalerilor templieri. De aici am continuat spre creasta ca de cocos a muntelui unde am gasit intrarea taiata in piatra a manastirii rupestre Belbernitsata. Chiar daca aici nu s-au pastrat fresece, precum in alte manastiri rupestre din zona, Belbernitsata este interesanta pentru cimitirul sau unic si pentru chiliile tunel, sapate intre cei doi versanti ai falezei.

Iata cateva poze din aceasta frumoasa excursie:

 

Foto: Tabere cu Suflet